Kanal tedavisi

Kanal Tedavisi çeşitli nedenlerle canlılığını yitirmiş (genellikle sebep diş çürüğüdür) bir dişin cansız olarak ağızda tutulması ve yine eskisi gibi işlevlerini yerine getirmesinin sağlanmasıdır.
Burada önemli birkaç noktanın altının çizilmesi gerekir.

Cansız diş ağrı yapmasa bile o haliyle ağızda bırakılamaz çünkü mikroplar için çok güzel bir barınak oluşturur. Buradan vücudumuzdaki çeşitli organlarımıza kan yoluyla ulaşabilecek bakteriler çeşitli hastalıklara neden olabilirler.
 Kanal tedavisi zahmetli bir tedavi olmakla beraber bu zorluk hekim içindir anestezi altında çalışıldığı için genellikle siz bir ağrı duymazsınız.
 Kanal tedavisi çok önemli bir tedavidir. Çünkü size bir diş kazandırır Binlerce Dolar ödenerek yapılan implant lardan daha doğal, daha estetik, daha sağlıklı, daha uzun ömürlü ve güvenli bir tedavi şeklidir.

İyi yapılmış kanal tedavili bir diş size uzun yıllar hizmet edecektir.
Bu nedenle mecbur kalmadıkça diş çekimini önermiyoruz.

Kanal tedavisi nasıl yapılır ?

Anestezi yapıldıktan sonra kök kanallarına ulaşabilmek için diş kuronunun üst kısmı açılır çürük dokular temizlenir. Dişin özü pulpa çıkartılır.

Kök kanal boylarının doğru saptanması çok önemlidir  bu aşamada RVG  kullanarak kontrol filmi çekiyoruz ve kanal boyunu hesaplıyoruz.

Belirlenen kanal boyuna göre kök kanalları kanal aletleri ile temizlenir.  Burada önemli olan kanal boyunun iyi belirlenip kök ucundan dışarıya çıkılmamasıdır. Aksi halde tedavinin başarı şansı azalabilir.

Temizlenen ve çok çeşitli dezenfektanlarla ve irrigan solüsyonlarla defalarca yıkanan kanalar bu iş için özel yapılmış konilerle doldurularak sızdırmaz bir şekilde tıkanır. Dişin Kuron kısmı restore edilir.

Gerekli olduğu durumlarda dişin üzerine bir kaplama yapılır. Kanal tedavisi yapılan diş suyunu kaybettiğinden dolayı kırılganlasır bu nedenle diş kaplanabilir.

Görüldüğü gibi kanal tedavisi zaman sabır ve özen isteyen bir iştir. Gerekli olan iyi bir görüntüleme sistemi ve hekim ile hastanın basarılı iletişimidir.
S
ite içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirmek içindir , bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.